Logo Miasta i Gminy Mrocza

Gminny Zespół Obsługi Oświaty

O nas

Charakterystyka jednostki

 Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zmianami) nałożyła na gminy z dniem 1 stycznia 1996r. obowiązek przejęcia prowadzenia szkół podstawowych jako zadania własnego gminy

 Z uwagi na to, że jednym z ustawowych zadań organu prowadzącego jest zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkół, Rada Miejska w Mroczy w dniu 28 września 1995r. podjęła uchwałę Nr XII/88/95 w sprawie powołania z dniem 1 stycznia 1996r. „Zespołu Obsługi Oświaty” w celu zorganizowania wspólnej obsługi szkół prowadzonych przez Gminę Mrocza.
Tak więc z dniem 1 stycznia 1996 r. Gminny Zespół Obsługi Oświaty w Mroczy stał się gminną jednostką organizacyjną gminy, obejmującą swym zasięgiem teren Miasta i Gminy Mrocza, której celem jest zapewnienie wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej placówek oświatowych, dla których Gmina Mrocza jest organem prowadzącym.

 W ramach podstawowego zadania Gminny Zespół Obsługi Oświaty w Mroczy prowadzi działalność w zakresie:

  • prowadzenia spraw administracyjnych, gospodarczych, zaopatrzenia, remontów i modernizacji z wyłączeniem inwestycji oświatowych,
  • obsługi finansowo-księgowej placówek oświatowych,
  • opracowywania sprawozdań w zakresie realizowanych zadań,
  • opracowywania wniosków do budżetu gminy oraz informacji okresowych z realizacji i wykonywania zadań,
  • kontroli nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej przez dyrektorów placówek oświatowych,
  • dowozu uczniów,


Ponadto Gminny Zespół Obsługi Oświaty w Mroczy realizuje zadania organu prowadzącego w zakresie:

  • realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
  • przygotowania do zatwierdzenia dokumentacji związanej z organizacją szkół,
  • awansu zawodowego nauczycieli,
  • przygotowywania projektów aktów prawa miejscowego w zakresie oświaty,
  • spraw związanych z przygotowaniem i wykształceniem zawodowym młodocianych uczniów,
  • innych spraw nałożonych na organ prowadzący w zakresie oświaty.



Uprawnienia i obowiązki organu założycielskiego Gminnego Zespołu Obsługi Oświaty w Mroczy wykonuje Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza.

Obecnie Gminny Zespół Obsługi Oświaty obsługuje niżej wymienione placówki oświatowe funkcjonujące na terenie Gminy Mrocza:

  1. Przedszkole Miejskie w Mroczy,
  2. Szkołę Podstawową im. Wojska Polskiego w Mroczy wraz z oddziałami przedszkolnymi,
  3. Szkołę Podstawową im. A. Mickiewicza w Witosławiu wraz z oddziałami przedszkolnymi,


 

Ponadto zgodnie z reformą oświaty dnia 31.08.2017r. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Mroczy zakończyło swoją działalność. Od dnia 01.09.2017r. do dnia 31.08.2019r. Gimnazjum zostało włączone do Szkoły Podstawowej w Mroczy. Do dnia 31.08.2017r. GZOO w Mroczy prowadził obsługę w/w jednostki oświatowej.
W miejsce zlikwidowanej Szkoły Podstawowej w Kosowie została utworzona z dniem 1 września 2003r. Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Kosowie, dla której organem prowadzącym jest Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Integracji Środowiska Wiejskiego Sołectwa Kosowo „KMK KOS”.

 Stanowiska w Gminnym Zespole Obsługi Oświaty w Mroczy :

  • dyrektor GZOO w Mroczy - Pani mgr Alicja Babiarz-Synakiewicz.
  • główny księgowy - Pani mgr inż. Olga Stefaniak,
  • starszy inspektor ds. kadr i płac – Pani mgr Agnieszka Maison,
  • inspektor – Pani mgr Katarzyna Lasota-Woźny,
  • starszy referent ds. finansowych – Pani Agnieszka  Sławek,
  • księgowa – Pani mgr Bogusława Łusiak.


Organizację, zakres działania oraz sposób finansowania Gminnego Zespołu Obsługi w Mroczy określa statut jednostki zatwierdzony przez Radę Miejską w Mroczy oraz Regulamin Organizacyjny GZOO, zatwierdzony przez Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza.